دغدغه خیلی از افراد این است که می‌خواهند بدنی لاغر ولی صورتی چاق داشته باشند. شما هم جزو این افراد هستید؟ مخصوصا اگر درحال کاهش وزن باشید و این موضوع روی صورتتان تاثیر گذاشته باشد، پر شدن صورت فکر شما را بیشتر از هر زمان دیگری به خود مشغول می‌کند.

در این میان روش پرطرفداری مطرح است. چاقی صورت با قرص!

اما کسی که به سلامتی خود اهمیت می‌دهد، داشتن ظاهر زیبا را اولویت خود نمی‌گذارد و با پرسش این سوالات سعی در انتخاب بهترین روش دارد.

  • آیا می‌توان به این قرص‌ها اعتماد کرد؟
  • اصلا چاقی صورت با قرص امکان پذیر است؟

اگر این سوال‌ها ذهن شما را نیز به خود مشغول کرده است، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

قطعا شما هم تبلیغات متعددی چه در شبکه‌های ماهواره‌ای و اجتماعی و چه در وبسایت‌ها مشاهده کرده‌اید. تبلیغاتی که مدام از انواع و اقسام قرص‌های چاقی صورت می‌گویند.

متاسفانه افراد سودجو از نیاز و دغدغه دیگران سو استفاده می‌کنند و به سود و حجم فروش خود بیشتر از سلامتی شما اهمیت می‌دهند.

اما همیشه به یاد داشته باشید که داشتن آگاهی و تحقیقات کامل قبل از مصرف هر دارو و مکملی ضروری‌ست.

قرص‌های چاق‌کننده صورت به دو دسته تقسیم می‌شوند

دسته اول: قرص‌هایی هستند که درواقع غیرمجاز و کاملا مضر بوده و به هیچ وجه توصیه نمی‌شوند.

علت چیست؟ این نوع قرص‌ها، محصول کارگاه‌های غیرمجاز و یا حتی خانگی هستند که با نام‌ شرکت‌های معروف فروخته می‌شوند و در لیست ترکیبات دارویی ممنوعه قرار دارند. “کورتون” یکی از ترکیبات رایج به کار رفته در این دسته از داروهاست که مصرف آن عوارض بسیاری به دنبال دارد و سلامت شما تهدید می‌کند. ترکیبات مضر دیگری نیز در این قرص‌ها به کار رفته است. از عوارض این قرص‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. پوکی استخوان
  2. افزایش قند خون
  3. مشکلات کلیوی
  4. افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست
  5. فشارخون
  6. بالا رفتن کلسترول
  7. زیاد شدن جوش و آکنه
  8. ریزش بی‌رویه مو
  9. تورم‌های پوستی

دسته دوم: این قرص‌ها شاید مجوزهای لازم را داشته باشند و یا حتی با برچسب‌های تایید شده توزیع شوند اما آیا ادعای مطرح شده در این خصوص درست است؟

قطعا خیر! قرص استانداردی وجود ندارد که به صورت موضعی عمل کند و فقط روی صورت شما تاثیر بگذارد. پس این قرص‌ها نه کاربردی هستند و نه قابل اعتماد و اگر این قرص‌ها را با هدف چاقی صورت تهیه کنید در واقع پولتان را هد می‌دهید!

پس بهتر است به طور کلی چاقی صورت با مصرف قرص‌ را فراموش کنید.

شما باید بپذیرید که بخش مهمی از این موضوع به ژنتیک شما بستگی دارد که قابل تغییر نیست و تنها راه برای تغییر فرم موضعی صورت تزریق ژل توسط متخخص است. با این حال پیشنهاد ما این است که روزانه از مواد غذایی که حاوی اسیدهای چرب مفید و آنتی اکسیدان‌ها هستند استفاده کنید. به این ترتیب پوست شما از جمله پوست صورتتان شاداب و یکپارچه می‌شود و این موضوع نقش بسیاری در زیبایی شما دارد و باعث می‌شود که صورتتان پرتر به نظر بیاید.

مصرف این مواد غذایی نه تنها عارضه‌ای ندارد بلکه برای شما مفید هم هست:

  • آووکادو
  • سیب
  • عسل
  • آلوئه ورا
  • شیر
  • تخمه
  • آجیل
  • اسموتی‌ها

لازم به ذکر است که مکمل‌هایی وجود دارد که باعث افزایش اشتهای شما و در نتیجه افزایش وزن تدریجی‌تان می‌شود. قطعا این مسئله به صورت موضعی نبوده و روی کل بدن، بر حسب ژنتیک شما تاثیرگذار می‌گذارد.

مکمل‌هایی مانند زینک و یا مخمر آبجو از جمله این موارد هستند. اگر قصد افزایش وزن، از جمله چاقی صورتتان را دارید این مکمل‌ها در این مسیر به شما کمک می‌کنند.