قرص متافولیک + B12 اکسترا

قرص متافولیک + B12 اکسترا یوروویتال حاوی 1000 میکروگرم فولیک اسید و 50 میکروگرم ویتامین B12 است. مزیت این مکمل وجود فولیک اسید به فرم کلسیم ال-متیل فولات می‌باشد که فرم بیولوژیکی فعال فولیک اسید است و مستقیما وارد فرآیندهای متابولیکی فولات می‌شود. کلسیم ال-متیل فولات پایداری، حلالیت، زیست فراهمی و جذب بالاتر و در نتیجه اثربخشی بهتری دارد.

موارد مصرف

حاوی کلسیم ال-متیل فولات (فرم فعال فولیک اسید) و ویتامین B12

  • تامین فولیک اسید و B12 مورد نیاز
  • کمک به خون‌سازی و پیشگیری از کم‌خونی
  • حفظ عملکرد مناسب سیستم عصبی
  • تنظیم سطح هموسیستئین خون
  • افزایش سطح انرژی و کاهش خستگی

جدول ترکیبات

مشخصات محصول

حاوی 30 عدد قرص می‌باشد.

روش مصرف

بزرگسالان روزانه 1 عدد با آب کافی و ترجیحا همراه غذا مصرف شود.

توضیحات

فولیک اسید (ویتامین B9) و ویتامین B12 از مهم‌ترین ویتامین‌های گروه B هستند که نقش مهمی در تقسیم سلولی، خون‌سازی و عملکرد مناسب سیستم عصبی ایفا می‌کنند. قرص متافولیک + B12 اکسترا یوروویتال حاوی 1000 میکروگرم فولیک اسید و 50 میکروگرم ویتامین B12 است که فولیک اسید و B12 مورد نیاز را تامین کرده و به پیشگیری و درمان کمبود این ویتامین‌ها کمک می‌نماید. مزیت این مکمل وجود فولیک اسید به فرم کلسیم ال-متیل فولات می‌باشد که فرم بیولوژیکی فعال فولیک اسید است و مستقیما وارد فرآیندهای متابولیکی فولات می‌شود. کلسیم ال-متیل فولات پایداری، حلالیت، زیست فراهمی و جذب بالاتر و در نتیجه اثربخشی بهتری دارد.

پیشگیری از کم‌خونی:

فولیک اسید و ویتامین B12 نقش مهمی در تولید گلبول‌های قرمز و در نتیجه خون‌سازی ایفا می‌کنند. کمبود این ویتامین‌ها باعث بروز نوعی کم‌خونی به نام کم‌خونی مگالوبلاستیک می‌شود که با احساس خستگی، بی‌اشتهایی و تغییرات خلق‌خو همراه است. این کم‌خونی با مصرف مکمل فولیک اسید و B12 قابل درمان می‌باشد. 

تقویت سیستم عصبی:

ویتامین‌های گروه B به‌ویژه فولیک اسید و B12 برای عملکرد مناسب سیستم عصبی مورد نیاز هستند و کمبود این ویتامین‌ها بروز اختلالات عصبی را به‌همراه دارند. کمبود B12 باعث بروز اختلالات نورولوژیک همچون بی‌حسی و گزگز دست‌ها و پاها، ضعف حافظه و زوال عقل می‌شود و کمبود فولیک اسید نیز با افسردگی و اختلال حافظه همراه است. مصرف مکمل فولیک اسید و B12 باعث افزایش سطح انرژی، عملکرد مناسب سلول‌های عصبی و پیشگیری از بروز اختلالات عصبی می‌شود.

تنظیم سطح هموسیستئین خون:

افزایش سطح هموسیستئین خون خطر بروز بیماری‌های قلبی-عروقی را افزایش می‌دهد. از آنجایی‌که فولیک اسید و ویتامین B12 در متابولیسم هموسیستئین نقش دارند دریافت مقادیر کافی از این ویتامین‌ها برای تنظیم سطح هموسیستئین خون و پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی-عروقی ضروری است.

تداخلات دارویی

داروهای ضد تشنج: در صورت مصرف داروهای ضد تشنج با پزشک خود مشورت نمایید.

متوتروکسات (Trexall): فولیک اسید ممکن است اثربخشی این دارو را تغییر دهد.

موارد منع مصرف

 آنژیوپلاستی: با پزشک خود مشورت نمایید.

سرطان: در صورت سابقه ابتلا به سرطان با پزشک خود مشورت نمایید.

اختلال تشنج: مصرف مکمل‌های اسید فولیک، به ویژه در دوزهای بالا ممکن است باعث تشدید حملات تشنجی در افراد مبتلا به صرع شود.