اگر عاشق تخمه خوردن هستید پیشنهاد می‌کنیم که از تخمه کدو غافل نشوید!

چرا که این دانه‌های سبز رنگ سرشار از مواد معدنی و اسیدهای چرب مفید هستند.

شما با خوردن 30 گرم تخمه کدو در روز می‌توانید بخش زیادی از مواد معدنی مورد نیازتان را تامین کنید. این مواد معدنی شامل:

  • 53% منیزیم مورد نیاز در روز
  • 30% روی (زینک) مورد نیاز در روز
  • 75% منگنز مورد نیاز در روز
  • 42% مس مورد نیاز در روز
  • 50% فسفر مورد نیاز در روز

سلامت قلب و عروق

دانه کدو سرشار از منیزیم است. منیزیم یک ماده معدنی موثر در بهبود سلامت قلب و عروق می‌باشد. منیزیم باعث کاهش فشار خون، بهبود حساسیت به انسولین و تنظیم قند خون می‌شود. دریافت مقادیر کافی از این ماده معدنی با کاهش خطر سکته مغزی، ایسکمی قلبی  و کاهش خطر مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی مرتبط است.

همچنین تخمه کدو اسیدهای چرب غیر اشباعی دارد که به حفظ سلامت قلب کمک می‌کنند.

حفظ سلامت پروستات

بزرگ شدن غده پروستات مشکلی است که بسیاری از مردان را در دوره سالمندی تحت تاثیر قرار می‌دهد. به دنبال این ناراحتی، عملکرد مجاری ادرار دچار اختلال شده و حتی ممکن است جریان ادرار را مسدود نماید. دانه کدو تنبل می‌تواند مانع از رشد بیش از حد پروستات شوند. فیتوکمیکال‌های دانه کدو جلوی تبدیل تستوسترون به دی‌هیدروتستوسترون را می‌گیرند و همچنین اثرات دی هیدروتستوسترون را بر روی پروستات کاهش می‌دهند. دی‌هیدروتستوسترون ترکیبی است که باعث رشد غده پروستات می‌شود.

  • زینک و فیتوکمیکال‌های موجود در کدو تنبل باعث حفظ سلامت پروستات شده و اثرات ضد التهابی دارند.
  • دانه کدو تنبل در پیشگیری و کمک به درمان بزرگ شدن غده پروستات موثر است.
  • این دانه روغنی به حفظ سلامت مجاری ادراری نیز کمک می‌کند.

انرژی‌زایی

تخمه کدو به دلیل داشتن منیزیم فراوان، انرژی مورد نیاز شما در طول روز را تامین می‌کند. به علاوه، این عنصر نقش موثری در بهبود خلق و خو و کاهش افسردگی نیز دارد. در کنار این موارد، منیزیم باعث بهبود عملکرد اعصاب و عضلات می‌شود.

کمک به رشد و تقویت موها

تخمه کدو سرشار از زینک است. عنصر زینک باعث حفظ سلامت پوست و مو و پیشگیری از ریزش مو می‌شود.  به علاوه اینکه مصرف دانه‌های کدو می‌تواند از ریزش موی آندروژنیک در آقایان نیز پیشگیری کند.

تسکین علائم یائسگی

دانه کدو تنبل به تسکین علائم یائسگی نیز کمک می‌کند. کاهش گرگرفتگی، کاهش دردهای مفصلی و بهبود سردرد از فواید این مغزها هستند.

کلام آخر

دانه‌های کدو تنبل یکی از خوراکی‌های ارزشمندی است که با مصرف آن سلول‌های بدنتان را شاد خواهید کرد! هر چند که باید توجه داشته باشید که این دانه‌های روغنی چربی و در نتیجه کالری بالایی دارند و نباید در مصرفشان زیاده روی کنید.